Annika Haavisto-Visnapuu – hariduscoach /ACC
See üks asi
Kuidas leida ÜKS kõige prioriteetsem suund ning vajalikud tegevused vältimaks rööprähklemist ja tarbetut tegutsemist?
Silmitsedes visiooni oma ihaldatud elu kohta tundub kõik esmapilgul ju vägagi motiveeriv, sest ootusärevus oma veelgi parema mina ja ihaldatud kogemuste saavutamise ees on eriti magus.
Mis on minu ÜKS asi sellel aastal, millele keskendudes muutuks kõik ülejäänu lihtsamaks ja tarbetuks?
See ÜKS asi. Kuidas leida ÜKS kõige prioriteetsem suund ning vajalikud tegevused vältimaks rööprähklemist ja tarbetut tegutsemist?
Aasta alguses on meil kombeks seada eesmärke ning mõelda läbi, milles tahaksime olla paremad. Me teeme vision boarde ning loome pikki nimekirju. Me püstitame eesmärke, sest soovime oma elu igas valdkonnas saada paremaks. Me tahaks omandada uusi oskusi, suurendada sissetulekut, kasvatada äri, luua paremaid suhteid abikaasa ja lastega, minna reisima, teha oma ammused unistused teoks, lugeda tohutult raamatuid, osaleda põnevatel koolitustel jne jne. Aga tahaks ju kõike seda?! Silmitsedes verivärsket uue aasta visiooni oma ihaldatud elu kohta tundub kõik esmapilgul ju vägagi motiveeriv, sest ootusärevus oma veelgi parema mina ja ihaldatud kogemuste saavutamise ees on eriti magus
Ütle STOP nimekirjadele
Nii alustasin ka mina traditsiooniliselt oma uue aasta loomist. Tegin seekord teisiti ja ütlesin STOP nimekirjadele. Esitasin endale küsimuse, et seada selleks aastaks ainult üks prioriteet ja fookus eriti teravaks:
✅ Mis on minu ÜKS asi sellel aastal, millele keskendudes muutuks kõik ülejäänu lihtsamaks ja tarbetuks?
Sain enda vastuse väga kiiresti. Alati ei pruugi vastus sellele küsimusele olla nii ilmne ning vajab sügavamat sisekaemust. Kuid see, kuidas me endale esitatavaid küsimusi sõnastame ehk küsimuse kvaliteet määrab vastuse kvaliteedi, mis meie töö ning eraelu hiljem kujundavad.
Niisiis olin ma leidnud ainult ühe küsimuse kaudu oma sellele aastale selge suuna. Soovisin leida siia juurde ka tegevused, mille kaudu aasta jooksul kindlalt rajal püsida.
Esitasin endale järgnevad küsimused:
✅ Mis on see ÜKS asi, mida saan teha teha sellel kuul aasta eesmärki silmas pidades?
✅ Mis on see ÜKS asi, mida saan teha sellel nädalal aasta eesmärki silmas pidades?
✅ Mis on see ÜKS asi, mida saan teha kohe aasta eesmärki silmas pidades?
Igal hommikul oma kohvi juues leian vastuse küsimusele: „Mis on see ÜKS asi, mida saan teha täna oma aasta eesmärki silmas pidades?“
Mis on Sinu ainult ÜKS asi sellel aastal?
✍️Kui soovid leida, mis on Sinu ÜKS asi sellel aastal või pikemas perspektiivis, võta minuga ühendust!
Minu poolt avaldatud artiklid ja teaduslikud publikatsioonid
Uibopuu, L-G., & Haavisto-Visnapuu, A. (2022). Alustavate õpetajate psühholoogiliste põhivajaduste muutus läbi coachingu protsessi ja soovitused koolile coachingu rakendamiseks toetusmeetmena. Tartu Ülikool, haridusteaduskond, haridusinnovatsiooni õppekava, magistritöö. Tutvu minu uurimustööga siin.
Eesti coachid toetavad sadat õpetajat suvevaheajani. Õpetajate Leht. (2021)
Coaching toetab õpetajale ainuomase õpetamisstiili väljakujunemist. Õpetajate Leht. (2022)
Hariduscoachinguga seotud artiklid
Terve elu hariduses
Viimase kümnendi jooksul on coaching'u kasutamine hariduses märkimisväärselt kasvanud. Coachingut kasutatakse lasteaedades, koolides, kolledžites ja ülikoolides üle kogu maailma, et toetada õpetajaid.
Õpetajate juhendamise, täpsemalt klassiruumis toimuva haridusalase juhendamise eesmärk on suurendada õpetajate edukust, andes neile uusi probleemide lahendamise strateegiaid. Panin sinu jaoks kokku loetelu huvitavatest ja kasulikest artiklitest.
Loe kasulikke artikleid
Adams, M. (2016). Coaching psychology: an approach to practice for educational psychologists. Educational psychology in practice, 32 (3), 231-244.
Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing secondary school instruction and student achievement: replication and extension of the my teaching partner-secondary intervention. Journal of Research on Educational Effectiveness, 8(4), 475-489.
Grant, A. M., Green, l. S., & Rynsaardt, J. (2010). Developmental coaching for high school teachers: executive coaching goes to school. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 62 (3), 151–168.
Johnson, N. W. (2009). Peer coaching: A collegial support for bridging the research to practice gap. Unpublished dissertation: University of Missouri, Columbia, MO.
Kraft, M.A., Blazar, D., & Hogan, D. (2018). The Effect of Teacher Coaching on Instruction and Achievement: A Meta-Analysis of the Causal Evidence. Review of Educational Research, 88(4), 547-588.
McNulty, C. P., & Smith, L. W. (2022). Experiencing the future: preservice teacher perceptions of the solution-focused brief coaching approach. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 11(1), 35-51.
Richards, M. (2022). 12 action steps to a coaching classroom.
Showers, B. (1985). Teachers coaching teachers. Educational leadership, 42(7), 43-48.
Sossick, M., Gumbrell, M., & Allen, P. (2019). The impact of a coaching project on the resilience of newly qualified teachers. Teacher Education Advancement Network Journal, 11(1), 15-24.
Suleyman, D. G. (2006). Impact of peer coaching on self-efficacy and instructional skills in TEFL teacher education. System, 34(2), 239-254.