Annika Haavisto-Visnapuu – hariduscoach /ACC
Mida arvab gümnaasiumi õpetaja coachingust
Mitmete kohtumiste järel märkab õpetaja tuntavat muutust oma mõtteviisis ja uskumustes, mis on pöördunud tööd ja isiklikku elu toetavaks.
Mida arvab gümnaasiumi õpetaja coachingust?
Minu üks-ühele kohtumised Eesti erinevate koolide ja lasteaedade õpetajate, õppejuhtide, eripedagoogide ja logopeedidega täidavad mu hinge tänulikkuse ja armastusega! Iga kohtumise lõpus siiralt imestame koos õpetajaga, et kaasatoodud väljakutse raskus on taas kord asendunud elevuse, entusiasmi ja rõõmuga. Mitmete kohtumiste järel märkab õpetaja tuntavat muutust oma mõtteviisis ja uskumustes, mis on pöördunud tööd ja isiklikku elu toetavaks.
Õpetaja Annely kogemus
Gümnaasiumi õpetaja Annely on öelnud coachingu kogemuse kohta nii:
“Alustades coachingut peaaegu aasta tagasi, olin sellest kuulnud, kuid põhjalikumad teadmised puudusid. Otsustasin võtta väljakutse vastu ja proovida. Nüüd, kus olen selle läbi teinud ja läbitud teekonnale tagasi vaadates võin kindlalt öelda, et muutused minu suhtumises ümbritsevasse on hoopis teised ja mina ise olen samuti muutunud. Kuidas siis? Oskan endaga paremini toime tulla ja ennast juhtida ning kontrollida. Ühesõnaga, õppisin ennast tundma. Tean nüüd, kuidas end tasakaalus hoida, tunda rõõmu tööst ning leida aega enda jaoks. Mis kõige tähtsam – suudan coachingu tööriistu rakendada ka oma töös.
Minu coach Annika oli parimaks teejuhiks minu arenguprotsessis. Ta suunas mind mõtlema ja analüüsima ning leidma ise lahendusi, seejärel arutades, miks see lähenemine just õige valik on. Peale coachingu sessiooni kõneldule tagasi vaadates mõtlesin kogetu enda jaoks uuesti läbi ja hakkasin uues suunas liikuma. Nii see samm-sammult muutuste poole viis. Soovitan coachingut kõigile, sest sel viisil muudate oma elu!”
Just selline tagasiside teeb minu kui hariduscoachi tööst unelmatöö. See on minu väike panus vestlus vestluse haaval anda Eesti koolidele ja lasteaedadele juurde ennast väärtustavaid, oma vajaduste eest seisvaid, enesekindlamaid, oma oskusi ja teadmisi usaldavaid, rahulolevamaid õpetajaid.
Minu missioon TERVE ELU HARIDUSES täidab ennast päevast päeva, sest heaolu loob jätkusuutlikkust! Kui soovid koolis luua suuremat heaolu oma kooli meeskonnas või tuge alustavate õpetajate kohanemisele kaasaaitamisel, kirjuta mulle otsesõnum!
Minu poolt avaldatud artiklid ja teaduslikud publikatsioonid
Uibopuu, L-G., & Haavisto-Visnapuu, A. (2022). Alustavate õpetajate psühholoogiliste põhivajaduste muutus läbi coachingu protsessi ja soovitused koolile coachingu rakendamiseks toetusmeetmena. Tartu Ülikool, haridusteaduskond, haridusinnovatsiooni õppekava, magistritöö. Tutvu minu uurimustööga siin.
Eesti coachid toetavad sadat õpetajat suvevaheajani. Õpetajate Leht. (2021)
Coaching toetab õpetajale ainuomase õpetamisstiili väljakujunemist. Õpetajate Leht. (2022)
Hariduscoachinguga seotud artiklid
Terve elu hariduses
Viimase kümnendi jooksul on coaching'u kasutamine hariduses märkimisväärselt kasvanud. Coachingut kasutatakse lasteaedades, koolides, kolledžites ja ülikoolides üle kogu maailma, et toetada õpetajaid.
Õpetajate juhendamise, täpsemalt klassiruumis toimuva haridusalase juhendamise eesmärk on suurendada õpetajate edukust, andes neile uusi probleemide lahendamise strateegiaid. Panin sinu jaoks kokku loetelu huvitavatest ja kasulikest artiklitest.
Loe kasulikke artikleid
Adams, M. (2016). Coaching psychology: an approach to practice for educational psychologists. Educational psychology in practice, 32 (3), 231-244.
Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing secondary school instruction and student achievement: replication and extension of the my teaching partner-secondary intervention. Journal of Research on Educational Effectiveness, 8(4), 475-489.
Grant, A. M., Green, l. S., & Rynsaardt, J. (2010). Developmental coaching for high school teachers: executive coaching goes to school. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 62 (3), 151–168.
Johnson, N. W. (2009). Peer coaching: A collegial support for bridging the research to practice gap. Unpublished dissertation: University of Missouri, Columbia, MO.
Kraft, M.A., Blazar, D., & Hogan, D. (2018). The Effect of Teacher Coaching on Instruction and Achievement: A Meta-Analysis of the Causal Evidence. Review of Educational Research, 88(4), 547-588.
McNulty, C. P., & Smith, L. W. (2022). Experiencing the future: preservice teacher perceptions of the solution-focused brief coaching approach. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 11(1), 35-51.
Richards, M. (2022). 12 action steps to a coaching classroom.
Showers, B. (1985). Teachers coaching teachers. Educational leadership, 42(7), 43-48.
Sossick, M., Gumbrell, M., & Allen, P. (2019). The impact of a coaching project on the resilience of newly qualified teachers. Teacher Education Advancement Network Journal, 11(1), 15-24.
Suleyman, D. G. (2006). Impact of peer coaching on self-efficacy and instructional skills in TEFL teacher education. System, 34(2), 239-254.