Annika Haavisto-Visnapuu – hariduscoach /ACC
Kasulikud artiklid ja huvitav lugemine
Hariduscoaching õpetajatele on professionaalne toetus- ja arendusprotsess, mille eesmärk on aidata õpetajatel täiustada oma õpetamisoskusi, arendada professionaalseid teadmisi ja saavutada isiklikke ning tööalaseid eesmärke.
Siit leiad inspireerivaid lugusid, mis aitavad avastada tõhusaid strateegiaid õppimises ja õpetamises.
Nullist sajani
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCNullist sajaniNullist sajani - mitte midagi teadmisest ja mitte viitsimisest eesmärgi sõnastamiseni. Kuidas seada tähenduslikku eesmärki, kui ma ei tea, mida ma tahan?loen edasiNullist sajani - mitte midagi teadmisest ja...
Öeldes EI ütled JAH millelegi, mis on sinu jaoks oluline
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCÖeldes EI ütled JAH millelegi, mis on sinu jaoks oluline. Oma piiride eest seismine aitab tagada õpetajal entusiasmi ja suuremat motivatsiooni ning üldist heaolu koolikeskkonnas.loen edasiÖeldes EI ütled JAH millelegi, mis...
Arengulabor “Coaching klassiruumi”
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCArengulabor "Coaching klassiruumi"Arengulabor käivitab õpetaja lahenduskeskse arengumõtteviisi ning annab tööriistad klassiruumis enesejuhitud õppimise toetamiseks.loen edasiÕpetajate arengulabor "Coaching klassiruumi"...
Coaching toetab õpetajale ainuomase õpetamisstiili väljakujunemist
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCCoaching toetab õpetajale ainuomase õpetamisstiili väljakujunemistTartu Ülikoolis 2022. aastal alustavate õpetajatega läbi viidud uuringu tulemused näitasid, et coaching toetab õpetajate psühholoogilisi põhivajadusi ja...
Minu poolt avaldatud artiklid ja teaduslikud publikatsioonid
Uibopuu, L-G., & Haavisto-Visnapuu, A. (2022). Alustavate õpetajate psühholoogiliste põhivajaduste muutus läbi coachingu protsessi ja soovitused koolile coachingu rakendamiseks toetusmeetmena. Tartu Ülikool, haridusteaduskond, haridusinnovatsiooni õppekava, magistritöö. Tutvu minu uurimustööga siin.
Eesti coachid toetavad sadat õpetajat suvevaheajani. Õpetajate Leht. (2021)
Coaching toetab õpetajale ainuomase õpetamisstiili väljakujunemist. Õpetajate Leht. (2022)
Hariduscoachinguga seotud artiklid
Terve elu hariduses
Viimase kümnendi jooksul on coaching'u kasutamine hariduses märkimisväärselt kasvanud. Coachingut kasutatakse lasteaedades, koolides, kolledžites ja ülikoolides üle kogu maailma, et toetada õpetajaid.
Õpetajate juhendamise, täpsemalt klassiruumis toimuva haridusalase juhendamise eesmärk on suurendada õpetajate edukust, andes neile uusi probleemide lahendamise strateegiaid. Panin sinu jaoks kokku loetelu huvitavatest ja kasulikest artiklitest.
Loe kasulikke artikleid
Adams, M. (2016). Coaching psychology: an approach to practice for educational psychologists. Educational psychology in practice, 32 (3), 231-244.
Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing secondary school instruction and student achievement: replication and extension of the my teaching partner-secondary intervention. Journal of Research on Educational Effectiveness, 8(4), 475-489.
Grant, A. M., Green, l. S., & Rynsaardt, J. (2010). Developmental coaching for high school teachers: executive coaching goes to school. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 62 (3), 151–168.
Johnson, N. W. (2009). Peer coaching: A collegial support for bridging the research to practice gap. Unpublished dissertation: University of Missouri, Columbia, MO.
Kraft, M.A., Blazar, D., & Hogan, D. (2018). The Effect of Teacher Coaching on Instruction and Achievement: A Meta-Analysis of the Causal Evidence. Review of Educational Research, 88(4), 547-588.
McNulty, C. P., & Smith, L. W. (2022). Experiencing the future: preservice teacher perceptions of the solution-focused brief coaching approach. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 11(1), 35-51.
Richards, M. (2022). 12 action steps to a coaching classroom.
Showers, B. (1985). Teachers coaching teachers. Educational leadership, 42(7), 43-48.
Sossick, M., Gumbrell, M., & Allen, P. (2019). The impact of a coaching project on the resilience of newly qualified teachers. Teacher Education Advancement Network Journal, 11(1), 15-24.
Suleyman, D. G. (2006). Impact of peer coaching on self-efficacy and instructional skills in TEFL teacher education. System, 34(2), 239-254.