Annika Haavisto-Visnapuu – hariduscoach /ACC
Coaching aitab õpetajal koolis olla mina ise ja tunda ennast väärtuslikuna
Õpetaja Triinu-Liisiga kohtusime käesoleval õppeaastal viiel korral oktoobrist märtsini ja siin on tema märkamised.
Coaching aitab õpetajal koolis olla mina ise ja tunda ennast väärtuslikuna
Õpetaja Triinu-Liisiga kohtusime käesoleval õppeaastal viiel korral oktoobrist märtsini ja siin on tema märkamised.
“Üks suuremaid väärtusi, mida coaching pakub, on olla kuulatud ja toetatud. Coachina aitasid mul murda oma mõtte- ja käitumismustreid ning endale olulistes teemades selgusele jõuda. Isegi kordadel, kui aju ei tahtnud koostööd teha ega ligipääsu võimaldada, leidsid Sa viisid, kuidas probleemi tuumani jõuda ning õpetasid oma keha kuulama ja märkama. Õppisin, et keha iga reaktsioon ütleb midagi.
Coachingus lähtusid kogu aeg minust ja minu soovidest; olin justkui dialoogis iseendaga, Sina kõrvalt vaid vaikselt suunamas. Aitasid mul eesmärke seada ning jõuda arusaamani, et kõik vastused on minus endas olemas. Pakkusid kindlustunnet, et teen õiget asja ning isegi oma prioriteete ja ootusi muutes olen armastatud, hoitud ja väärtustatud kõigi oma lähedaste poolt, sh õpilaste ja kolleegide.
Coaching võib vahel olla ebamugav, mõnikord lõppeda isegi pisarates, aga kõik see on osa arengust. Coachina küsisid täpselt õigeid küsimusi, et jõuda tuumani, sealjuures teadmata, kuidas ma küsimusele reageerin. Kuigi enne igat kokkusaamist oli mul väike ärevus, sest mulle ei meeldi Zoomi kohtumised, siis esimeste minutite jooksul see ärevus lahtus ja tundus nagu räägiksin hea sõbrannaga.
“Kõige meeldejäävam hetk oli see, kui olin välja öelnud ühe lause, mille tähenduslikkusest ei saanud ma enne aru, kui Sa selle mulle tagasi peegeldasid. Öeldu pani meid mõlemaid mõtlema ja pisaraid valama. Aitäh, Annika, et oled ja toetad õpetajaid nende teekonnal! See on nii-nii vajalik ja Su panus on hindamatu.”
Kui soovid koolis luua suuremat heaolu oma kooli meeskonnas või tuge alustavate õpetajate kohanemisele kaasaaitamisel, kirjuta mulle otsesõnum!
Minu poolt avaldatud artiklid ja teaduslikud publikatsioonid
Uibopuu, L-G., & Haavisto-Visnapuu, A. (2022). Alustavate õpetajate psühholoogiliste põhivajaduste muutus läbi coachingu protsessi ja soovitused koolile coachingu rakendamiseks toetusmeetmena. Tartu Ülikool, haridusteaduskond, haridusinnovatsiooni õppekava, magistritöö. Tutvu minu uurimustööga siin.
Eesti coachid toetavad sadat õpetajat suvevaheajani. Õpetajate Leht. (2021)
Coaching toetab õpetajale ainuomase õpetamisstiili väljakujunemist. Õpetajate Leht. (2022)
Hariduscoachinguga seotud artiklid
Terve elu hariduses
Viimase kümnendi jooksul on coaching'u kasutamine hariduses märkimisväärselt kasvanud. Coachingut kasutatakse lasteaedades, koolides, kolledžites ja ülikoolides üle kogu maailma, et toetada õpetajaid.
Õpetajate juhendamise, täpsemalt klassiruumis toimuva haridusalase juhendamise eesmärk on suurendada õpetajate edukust, andes neile uusi probleemide lahendamise strateegiaid. Panin sinu jaoks kokku loetelu huvitavatest ja kasulikest artiklitest.
Loe kasulikke artikleid
Adams, M. (2016). Coaching psychology: an approach to practice for educational psychologists. Educational psychology in practice, 32 (3), 231-244.
Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing secondary school instruction and student achievement: replication and extension of the my teaching partner-secondary intervention. Journal of Research on Educational Effectiveness, 8(4), 475-489.
Grant, A. M., Green, l. S., & Rynsaardt, J. (2010). Developmental coaching for high school teachers: executive coaching goes to school. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 62 (3), 151–168.
Johnson, N. W. (2009). Peer coaching: A collegial support for bridging the research to practice gap. Unpublished dissertation: University of Missouri, Columbia, MO.
Kraft, M.A., Blazar, D., & Hogan, D. (2018). The Effect of Teacher Coaching on Instruction and Achievement: A Meta-Analysis of the Causal Evidence. Review of Educational Research, 88(4), 547-588.
McNulty, C. P., & Smith, L. W. (2022). Experiencing the future: preservice teacher perceptions of the solution-focused brief coaching approach. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 11(1), 35-51.
Richards, M. (2022). 12 action steps to a coaching classroom.
Showers, B. (1985). Teachers coaching teachers. Educational leadership, 42(7), 43-48.
Sossick, M., Gumbrell, M., & Allen, P. (2019). The impact of a coaching project on the resilience of newly qualified teachers. Teacher Education Advancement Network Journal, 11(1), 15-24.
Suleyman, D. G. (2006). Impact of peer coaching on self-efficacy and instructional skills in TEFL teacher education. System, 34(2), 239-254.