Annika Haavisto-Visnapuu –  hariduscoach /ACC

Mida õpetajad on öelnud oma coachingu kogemuse kohta

Täna sooviksin jagada alustavate õpetajate endi coachingu kogemusi. Nad läbisid 6 coachingu sessiooni kolme kuu jooksul ja oma muutuseid kirjeldavad õpetajad alljärgnevalt.

mida annab coaching õpetajatele annika haavisto visnapuu

loen edasi

Mida õpetajad on öelnud oma coachingu kogemuse kohta

Täna sooviksin jagada alustavate õpetajate endi coachingu kogemusi. Nad läbisid 6 coachingu sessiooni kolme kuu jooksul ja oma muutuseid kirjeldavad õpetajad alljärgnevalt.

„Ma tundsin väga palju, et minu enesekindlus kasvas. Ma olingi iga aja tagant rohkem enesekindlam, kui ma varem arvasin. Olin oma õpetaja ametis ebakindel, kuid tegelikult leidsin läbi coachingu enesekindluse.“

„Mul on kadunud ära mingi valehäbi, et mida õpetajad peavad tegema ja mida ei pea. Et ma olen mina ise ja kui ma tunnen ennast mugavalt, siis ma tunnen ennast hästi ka klassi ees. Seetõttu on ka suhtlus õpilastega vabam, kuigi ma varem hoidsin mingil põhjusel distantsi, kuid nüüd ma ei näe sellel mõtet.“

„Me rääkisime piiride seadmisest ja ma kuidagi mõtestasin seda enda jaoks niimoodi, et praegu ma ei tunne enam ennast halvasti, kui ma ütlen inimestele ei.“

„Ma tundsin, et minu jaoks rasked või probleemsed kohad on nüüd täiesti läbi mõtestatud. Ma tunnen juba eelnevalt ära mingid olukorrad või küsimused näiteks ja läbi selle ma juba tean, et midagi peab muutuma.“

coahing kogemus opetajad annika haavisto visnapuu

„Mind aitas kõige rohkem see, et juba esimestel coachingu sessionil tegin ma ära oma töö- ja ajaplaani. Kuigi meie enda koolis ei ole sellist ajaplaneerimise plaani, siis ma väga tundsin sellest puudust, et tegelikult mul oleks vaja teada, kus ma kolme nädala pärast olen.“

„Vahepeal on nii, et kui ma näen, et distsipliin hakkab tunnis kaduma, siis ma proovin ja katsetan uusi võtteid, mis võiksid klassi õhkkonda muuta. Nüüd ma olen juba katsetanud ja näen, et need toimivad ja õpilased saavad ka aru, mida ma nendelt ootan. Seetõttu ma tunnen end ka palju rohkem võimekana, et praegu ma tunnen, et see olukord läheb juba palju paremaks.“

„Coaching oli see, mis aitas mul koolis käima lüüa sellise klassiõpetaja koostöökoja. Meil enne ei olnud üldse koostööd, nagu täiesti null. Isegi paralleelid ei teinud omavahel mingisugust koostööd. Läksingi selle ideega juhtkonna juurde, kus sain toetuse, et oma idee ellu viia. Aga rääkisingi kolleegidega nii, et võtsingi kõik kokku ja panime esialgu paika mingid eesmärgid ja siis leppisime kokku kuidas hakkame toimetama, et oleks ühine infopank, kus hakkame siis materjale koguma.“

Kui soovid koolis luua suuremat heaolu oma kooli meeskonnas või tuge alustavate õpetajate kohanemisele kaasaaitamisel, kirjuta mulle otsesõnum!

ARTIKLID

Minu poolt avaldatud artiklid ja teaduslikud publikatsioonid

Uibopuu, L-G., & Haavisto-Visnapuu, A. (2022). Alustavate õpetajate psühholoogiliste põhivajaduste muutus läbi coachingu protsessi ja soovitused koolile coachingu rakendamiseks toetusmeetmena. Tartu Ülikool, haridusteaduskond, haridusinnovatsiooni õppekava, magistritöö. Tutvu minu uurimustööga siin.

Eesti coachid toetavad sadat õpetajat suvevaheajani. Õpetajate Leht. (2021)

Coaching toetab õpetajale ainuomase õpetamisstiili väljakujunemist. Õpetajate Leht. (2022)

Hariduscoachinguga seotud artiklid

Terve elu hariduses

Viimase kümnendi jooksul on coaching'u kasutamine hariduses märkimisväärselt kasvanud. Coachingut kasutatakse lasteaedades, koolides, kolledžites ja ülikoolides üle kogu maailma, et toetada õpetajaid.

Õpetajate juhendamise, täpsemalt klassiruumis toimuva haridusalase juhendamise eesmärk on suurendada õpetajate edukust, andes neile uusi probleemide lahendamise strateegiaid. Panin sinu jaoks kokku loetelu huvitavatest ja kasulikest artiklitest.

Loe kasulikke artikleid

Adams, M. (2016). Coaching psychology: an approach to practice for educational psychologists. Educational psychology in practice, 32 (3), 231-244.

Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing secondary school instruction and student achievement: replication and extension of the my teaching partner-secondary intervention. Journal of Research on Educational Effectiveness, 8(4), 475-489.

Grant, A. M., Green, l. S., & Rynsaardt, J. (2010). Developmental coaching for high school teachers: executive coaching goes to school. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 62 (3), 151–168.

Johnson, N. W. (2009). Peer coaching: A collegial support for bridging the research to practice gap. Unpublished dissertation: University of Missouri, Columbia, MO.

Kraft, M.A., Blazar, D., & Hogan, D. (2018). The Effect of Teacher Coaching on Instruction and Achievement: A Meta-Analysis of the Causal Evidence. Review of Educational Research, 88(4), 547-588.

McNulty, C. P., & Smith, L. W. (2022). Experiencing the future: preservice teacher perceptions of the solution-focused brief coaching approach. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 11(1), 35-51.

Richards, M. (2022). 12 action steps to a coaching classroom.

Showers, B. (1985). Teachers coaching teachers. Educational leadership, 42(7), 43-48.

Sossick, M., Gumbrell, M., & Allen, P. (2019). The impact of a coaching project on the resilience of newly qualified teachers. Teacher Education Advancement Network Journal, 11(1), 15-24.

Suleyman, D. G. (2006). Impact of peer coaching on self-efficacy and instructional skills in TEFL teacher education. System, 34(2), 239-254.

KONTAKT

Võta ühendust

Hariduscoach Annika Haavisto-visnapuu ACC

annika@hariduscoach.ee

Inspiratsiooni Coaching OÜ
REG: 16200907

PÄRNU, RÄÄMA 13A, 80037

SAADA MULLE KIRI SIIT:

Ⓒ Annika haavisto-visnapuu │terve elu hariduses

 www.hariduscoach.ee│ powered by markintel

terve elu hariduses

Ⓒ Annika haavisto-visnapuu

 www.hariduscoach.ee
powered by markintel