Annika Haavisto-Visnapuu –  hariduscoach /ACC

Mida annab coaching õpetajtele?

Tartu Ülikoolis 2022 aastal minu magistriõpingute raames alustavate õpetajatega test- ja kontrollgrupis läbiviidud uurimuse tulemused näitavad, et coahing toetab õpetajate autonoomiat, toetab kompetentsust ja õpetajate seotust.

mida annab coaching õpetajatele annika haavisto visnapuu

loen edasi

Mida annab hariduscoaching õpetajatele uuringu põhjal

Tartu Ülikoolis 2022 aastal minu magistriõpingute raames alustavate õpetajatega test- ja kontrollgrupis läbiviidud uurimuse tulemused näitavad:

Coaching toetab õpetajate autonoomiat – 

–  võimet ise otsustada ning lähtuda otsuste tegemisel oma väärtushinnangutest
–  eristada enda jaoks olulist ebaolulisest ning jääda otsuste tegemisel iseendaks
–  õpetajad tunnetasid väikemat survet teiste poolt ja suuremat tegutsemisvabadust
–  usk iseendasse ja isiklike väärtuste paikaseadmine on lahendanud mitmed varem probleemsena tundunud olukorrad (nt suhteprobleemid õpilaste ja kolleegidega)

Coaching toetab õpetajate kompetentsust – 

–  toetas võimet tunda ennast enesekindlamalt
–  coachingu kaudu omandasid nad hulganisti uusi praktilisi oskusi ning nende tegevusvõimekus õpetajana suurenes
–  katsetasid julgemalt uusi meetodeid ja iseenda ideid klassis
–  positiivsete tulemuste ilmnemisel tundsid õpetajad ennast võimekama ja enesekindlamana
–  õpetajad lähenesid mitmekesisemalt oma iskliku õpetamisstiili väljakujundamisele
–  õppisid kuidas planeerida oma aega ja vähendada töökoormust, et vältida läbipõlemist.
–  õppisid teadvustama iseenda vajadusi ja seadma piire, mis suurendas nende isiklikku heaolu ning toetas vaimset tervist.

coaching õpetajatele annika haavisto visnapuu

Coaching toetab õpetajate seotust – 

– usalduslik suhte coachiga – coachi usaldades avasid õpetajad ennast isiklikul tasandil ning rääkisid teemadel, mida koolis kolleegidega ei ole lihtne arutada.
–  paranenud suhted õpilaste, teiste õpetajate ja juhtkonnaga.
–  sessioonides saadud toetus nagu „langetas seinu“, mis võimaldas paremaid suhteid teiste inimestega

Kui soovid koolis luua suuremat heaolu oma kooli meeskonnas või tuge alustavate õpetajate kohanemisele kaasaaitamisel, kirjuta mulle otsesõnum!

ARTIKLID

Minu poolt avaldatud artiklid ja teaduslikud publikatsioonid

Uibopuu, L-G., & Haavisto-Visnapuu, A. (2022). Alustavate õpetajate psühholoogiliste põhivajaduste muutus läbi coachingu protsessi ja soovitused koolile coachingu rakendamiseks toetusmeetmena. Tartu Ülikool, haridusteaduskond, haridusinnovatsiooni õppekava, magistritöö. Tutvu minu uurimustööga siin.

Eesti coachid toetavad sadat õpetajat suvevaheajani. Õpetajate Leht. (2021)

Coaching toetab õpetajale ainuomase õpetamisstiili väljakujunemist. Õpetajate Leht. (2022)

Hariduscoachinguga seotud artiklid

Terve elu hariduses

Viimase kümnendi jooksul on coaching'u kasutamine hariduses märkimisväärselt kasvanud. Coachingut kasutatakse lasteaedades, koolides, kolledžites ja ülikoolides üle kogu maailma, et toetada õpetajaid.

Õpetajate juhendamise, täpsemalt klassiruumis toimuva haridusalase juhendamise eesmärk on suurendada õpetajate edukust, andes neile uusi probleemide lahendamise strateegiaid. Panin sinu jaoks kokku loetelu huvitavatest ja kasulikest artiklitest.

Loe kasulikke artikleid

Adams, M. (2016). Coaching psychology: an approach to practice for educational psychologists. Educational psychology in practice, 32 (3), 231-244.

Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing secondary school instruction and student achievement: replication and extension of the my teaching partner-secondary intervention. Journal of Research on Educational Effectiveness, 8(4), 475-489.

Grant, A. M., Green, l. S., & Rynsaardt, J. (2010). Developmental coaching for high school teachers: executive coaching goes to school. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 62 (3), 151–168.

Johnson, N. W. (2009). Peer coaching: A collegial support for bridging the research to practice gap. Unpublished dissertation: University of Missouri, Columbia, MO.

Kraft, M.A., Blazar, D., & Hogan, D. (2018). The Effect of Teacher Coaching on Instruction and Achievement: A Meta-Analysis of the Causal Evidence. Review of Educational Research, 88(4), 547-588.

McNulty, C. P., & Smith, L. W. (2022). Experiencing the future: preservice teacher perceptions of the solution-focused brief coaching approach. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 11(1), 35-51.

Richards, M. (2022). 12 action steps to a coaching classroom.

Showers, B. (1985). Teachers coaching teachers. Educational leadership, 42(7), 43-48.

Sossick, M., Gumbrell, M., & Allen, P. (2019). The impact of a coaching project on the resilience of newly qualified teachers. Teacher Education Advancement Network Journal, 11(1), 15-24.

Suleyman, D. G. (2006). Impact of peer coaching on self-efficacy and instructional skills in TEFL teacher education. System, 34(2), 239-254.

KONTAKT

Võta ühendust

Hariduscoach Annika Haavisto-visnapuu ACC

annika@hariduscoach.ee

Inspiratsiooni Coaching OÜ
REG: 16200907

PÄRNU, RÄÄMA 13A, 80037

SAADA MULLE KIRI SIIT:

Ⓒ Annika haavisto-visnapuu │terve elu hariduses

 www.hariduscoach.ee│ powered by markintel

terve elu hariduses

Ⓒ Annika haavisto-visnapuu

 www.hariduscoach.ee
powered by markintel