Annika Haavisto-Visnapuu – hariduscoach /ACC
Kasulikud artiklid ja huvitav lugemine
Hariduscoaching õpetajatele on professionaalne toetus- ja arendusprotsess, mille eesmärk on aidata õpetajatel täiustada oma õpetamisoskusi, arendada professionaalseid teadmisi ja saavutada isiklikke ning tööalaseid eesmärke.
Siit leiad inspireerivaid lugusid, mis aitavad avastada tõhusaid strateegiaid õppimises ja õpetamises.
Coaching aitab õpetajal koolis olla mina ise ja tunda ennast väärtuslikuna
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCCoaching aitab õpetajal koolis olla mina ise ja tunda ennast väärtuslikunaÕpetaja Triinu-Liisiga kohtusime käesoleval õppeaastal viiel korral oktoobrist märtsini ja siin on tema märkamised.loen edasiCoaching aitab õpetajal...
Mida arvab gümnaasiumi õpetaja coachingust
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCMida arvab gümnaasiumi õpetaja coachingustMitmete kohtumiste järel märkab õpetaja tuntavat muutust oma mõtteviisis ja uskumustes, mis on pöördunud tööd ja isiklikku elu toetavaks. loen edasiMida arvab gümnaasiumi õpetaja...
Mida õpetajad on öelnud oma coachingu kogemuse kohta
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCMida õpetajad on öelnud oma coachingu kogemuse kohtaTäna sooviksin jagada alustavate õpetajate endi coachingu kogemusi. Nad läbisid 6 coachingu sessiooni kolme kuu jooksul ja oma muutuseid kirjeldavad õpetajad...
Mida annab coaching õpetajatele
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCMida annab coaching õpetajtele?Tartu Ülikoolis 2022 aastal minu magistriõpingute raames alustavate õpetajatega test- ja kontrollgrupis läbiviidud uurimuse tulemused näitavad, et coahing toetab õpetajate autonoomiat, toetab...
Coaching suurendab inimese enesekindlust ja heaolu
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCMillel põhineb väide, et coaching suurendab inimese enesekindlust ja heaolu? Coachingus asetatakse inimene eesmärkide püstitamise ja otsustamise keskmesse, väärtustades tema enda potentsiaali ja julgustakse võtma vastutust...
Mida teha, kui õpetaja ei tunne ennast tööl hästi
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCMida teha, kui õpetaja ei tunne ennast tööl hästiKas muutmist vajab kogu koolisüsteem või saab õpetaja midagi kohe enda jaoks ise ära teha? Täna ma ei räägi palgast, ületundidest ega karjäärimudelist, mis on elementaarsed...
Skeptik – milleks coaching?
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCSKEPTIK: Milleks coaching?Mul on olnud coachingus inimesi, kellel on huvi meetodi vastu, aga coachingusse tulles istub Skeptik neil õla peal. Tavaliselt ma märkan seda väikest olendit, suheldes temaga uurin sõbralikult...
See üks asi
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCSee üks asiKuidas leida ÜKS kõige prioriteetsem suund ning vajalikud tegevused vältimaks rööprähklemist ja tarbetut tegutsemist? Silmitsedes visiooni oma ihaldatud elu kohta tundub kõik esmapilgul ju vägagi motiveeriv, sest...
Kelle taskus on sinu edu ja heaolu võti?
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCKelle taskus on sinu edu ja heaolu võti?Kui coachingu kohtumisel tuleb käsitlusele teema, kus esmapilgul on teised osapooled loonud ebasoodsa tööõhkkonna või -tingimused, siis jõuame ikka lõpuks isikliku vastutuseni.loen...
Õpilane on õpilasele mentoriks
Annika Haavisto-Visnapuu - hariduscoach /ACCÕpilane on õpilasele mentoriksMul oli võimalus käia Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumis 12. klassi õpilastele rääkimas mentorlusest, kus 12. klassi õpilased on mentoriteks 10. klassi õpilastele.loen edasiÕpilane on...
Minu poolt avaldatud artiklid ja teaduslikud publikatsioonid
Uibopuu, L-G., & Haavisto-Visnapuu, A. (2022). Alustavate õpetajate psühholoogiliste põhivajaduste muutus läbi coachingu protsessi ja soovitused koolile coachingu rakendamiseks toetusmeetmena. Tartu Ülikool, haridusteaduskond, haridusinnovatsiooni õppekava, magistritöö. Tutvu minu uurimustööga siin.
Eesti coachid toetavad sadat õpetajat suvevaheajani. Õpetajate Leht. (2021)
Coaching toetab õpetajale ainuomase õpetamisstiili väljakujunemist. Õpetajate Leht. (2022)
Hariduscoachinguga seotud artiklid
Terve elu hariduses
Viimase kümnendi jooksul on coaching'u kasutamine hariduses märkimisväärselt kasvanud. Coachingut kasutatakse lasteaedades, koolides, kolledžites ja ülikoolides üle kogu maailma, et toetada õpetajaid.
Õpetajate juhendamise, täpsemalt klassiruumis toimuva haridusalase juhendamise eesmärk on suurendada õpetajate edukust, andes neile uusi probleemide lahendamise strateegiaid. Panin sinu jaoks kokku loetelu huvitavatest ja kasulikest artiklitest.
Loe kasulikke artikleid
Adams, M. (2016). Coaching psychology: an approach to practice for educational psychologists. Educational psychology in practice, 32 (3), 231-244.
Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing secondary school instruction and student achievement: replication and extension of the my teaching partner-secondary intervention. Journal of Research on Educational Effectiveness, 8(4), 475-489.
Grant, A. M., Green, l. S., & Rynsaardt, J. (2010). Developmental coaching for high school teachers: executive coaching goes to school. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 62 (3), 151–168.
Johnson, N. W. (2009). Peer coaching: A collegial support for bridging the research to practice gap. Unpublished dissertation: University of Missouri, Columbia, MO.
Kraft, M.A., Blazar, D., & Hogan, D. (2018). The Effect of Teacher Coaching on Instruction and Achievement: A Meta-Analysis of the Causal Evidence. Review of Educational Research, 88(4), 547-588.
McNulty, C. P., & Smith, L. W. (2022). Experiencing the future: preservice teacher perceptions of the solution-focused brief coaching approach. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 11(1), 35-51.
Richards, M. (2022). 12 action steps to a coaching classroom.
Showers, B. (1985). Teachers coaching teachers. Educational leadership, 42(7), 43-48.
Sossick, M., Gumbrell, M., & Allen, P. (2019). The impact of a coaching project on the resilience of newly qualified teachers. Teacher Education Advancement Network Journal, 11(1), 15-24.
Suleyman, D. G. (2006). Impact of peer coaching on self-efficacy and instructional skills in TEFL teacher education. System, 34(2), 239-254.